pühapäev, märts 08, 2009

Oluline

Olen kasutanud veebipõhiseid programme ja materjale mitu aastat ja pidevalt juurde õppinud/ lisa otsinud. Kuid järjest enam tundub mulle, et aeg, mis kulub järjekordse esitluse loomiseks, saaks palju parema rakenduse, kui kasutan seda hoopis otsesuhtluseks oma õpilastega. Tehnilised lahendused ja ettevalmistused nõuavad palju aega, aga kas saadav kasu on seda väärt? Vahest on tulemuslikum arutelu-vestlus kui lasta järjest PP-slaide seinale?
Samas on lisamaterjalid ja visuaalsed illustratsioonid head. Arvestades erinevaid õpistiile, siis, kasutades varieeruvaid õppematerjale, saan suurendada õppimise tulemuslikkust iga üksiku õpilase juures. Sest meie õpistiilid on erinevad ja niisamuti ka tajud.

See on keeruline teema, mida ma pole enese jaoks veel lahti mõtestanud ega optimaalset lahendust leidnud. Kus jookseb see tasakaalujoon? Kuidas teha nii, et õppetöö ei sõltuks liialt arvutist/tehnilistest lahendustest? Kuidas teha nii, et õppetöö oleks tulemuslik, põnev, motiveeriv, vastastikku andev ka siis, kui ei vaimustuks liialt helendavast monitorist/projektorist/veebipõhistest vahendistest?
Second Life vs "Kevadest" tuntud kooli arhetüüp - .........

Kommentaare ei ole: